כותב המאמר: toupgradeco | תאריך פרסום: 13 באוגוסט 2017

תמונות פרויקטים אפגרייד - מדפים עבור מחסנים
תמונות פרויקטים אפגרייד – מדפים מודולריים עבור מחסנים

מדפי עץ

עץ הוא אחד מן חומרי הגלם הנפוצים ביותר בבנייה, וניתן לראות אותו במרבית רהיטי הבית. כך גם עם מדפים למחסן, רבים יבחרו לעשות שימוש במדפי עץ גם כאשר מדובר במדף בודד התלוי באמצעות מדפי קיר. לעץ יש יתרונות רבים כחומר גלם, כאשר מבחינה אסתטית מדף העץ מתעלה על כל סוגי המדפים האחרים. בזכות אינספור סוגי עץ שונים, אפשרויות עיבוד מרובות ועיצוב בלתי נגמרים, ניתן לתת למדפי העץ שלל תצורות שיכולות להתאים לכל חלל עיצובי.

מדפי מתכת

ככל שהמתכת הפכה לזמינה ונפוצה יותר, כך היא הפכה לחומר מבוקש יותר עבור בנייה. היא הצליחה לתפוס מעמד גבוה בשלל תחומי עיצוב ואדריכלות שהיו שמורים בעבר לעץ ולאבן בלבד, וכך גם חדרה לתחום המדפים עם אינספור יתרונות שלא ניתן להתעלם מהם. עם שלל הסגסוגות הקיימות בשוק כיום, המתכת הופכת לחומר אמין במיוחד, שמסוגל לסחוב על גבו משקל רב ואשר קל לתחזק ולטפל בו. עם חומרי צביעה ייעודיים ועם עיצובים מתוחכמים הופכת המתכת לחומר גלם למדפים שיש בו גם ערך אסתטי המשדר יוקרה.
צפו בקטלוג מדפים לחדרי קירור מתוך מגוון עבודות שביצענו.

מדפי פלסטיק

הפלסטיק חדר לעולמנו לפני מאה שנה וכל בני האדם התאהבו בחומר. כחומר גלם יש לו יתרונות רבים: הפלסטיק הוא קשיח, אך הוא אלסטי, הוא קל לעיבוד והוא קל במיוחד. באופן זה ניתן לסגל לו תצורות שונות בקלות ולשלב אותו במגוון דרכים ברחבי הבית. כמדף, אוצר הפלסטיק את כל היתרונות הללו. עם יכולות עיבוד נוחות וקלות הפלסטיק יכול ללבוש תצורות שונות ולהשתלב בקלות בחללים עיצוביים. כחומר קשיח ועמיד, קל לטפל בפלסטיק וניתן לסמוך עליו שיישאר פונקציונאלי לאורך זמן.

יתרונות וחסרונות – באיזה מדף לבחור

אכן, לכל חומרי הגלם ישנם יתרונות שקשה להתעלם מהם, אך יש לציין גם את החסרונות שלהם. כדי לעשות השוואה נכונה ולבחור את המדף המתאים לנו ביותר, יש לעיין בפרטים ובמאפיינים של כל חומר גלם כדי לדעת איזה מדף יתקבל לנו ממנו. להלן רשימת המאפיינים הנוגעת בכל התחומים החשובים, החל מתכונות אסתטיות, דרך תכונות פונקציונאליות ועד למאפיינים נוספים של החומרים שעשויים להשפיע על הבחירה שלנו.

עיצוב:

אין ספק שבכל הנוגע לפן האסתטי, מדפי העץ הם המובילים ביותר. הן הפלסטיק והן המתכת ניתנים לעיבוד בדרכים כאלה ואחרות, ובאמצעות מאמצים שונים ומשונים ניתן להקנות להם שלל תצורות שישדרו כל תחושה שנרצה. עם זאת, הם לעולם לא יכילו את הערך האסתטי הטמון באופן טבעי בעץ. בעוד שהמתכת תשדר בעיקר קרירות ואווירה משרדית, ואילו הפלסטיק נוטה לתחושה מצועצעת, העץ אוצר בו חמימות וביתיות בכל תצורה. כל עיבוד נוסף של העץ רק יוסיף לעליונות האסתטית הקיימת בו ממילא.

תחזוקה:

בתחום התחזוקה, הפלסטיק הוא הקל ביותר לשימוש. הפלסטיק הוא חומר מלאכותי והוא מגיב בצורה טובה לרוב חומרי הניקוי והתחזוקה. הפשטות שלו אף מאפשרת החלפה במקרה הצורך. אין הדבר נכון עם המתכת והעץ. המתכת דורשת עבודות תחזוקה זהירות יותר, עם תלות בסוג המתכת ממנה מיוצר המדף. העץ מאידך, מצריך זהירות יתרה אף יותר. העץ אינו מגיב טוב למים, סופח נוזלים ועשוי להינזק משלל חומרי ניקוי.

סחיבת משקל:

יש לציין ראשית, שחלק נכבד מן היכולות של המדף לשאת משקל הוא האופן ההנדסי בו הוא מורכב – מדף שמותקן באופן יציב על הקיר או מעוגן היטב בארון יוכל לשאת משקל רב ללא תלות בחומר הגלם שלו. עם זאת, יש לציין שמדפי המתכת תמיד יוכלו לסחוב משקל רב יותר. המתכת היא חומר קשיח מאוד, חזק ועמיד, אך בעל תכונות אלסטיות. באופן זה, גם כאשר משקל רב מונח על גבי המדף, המתכת תיצור התנגדות ראויה. אחריו ממוקם העץ, שגם הוא קשה במיוחד, ואחרון הוא הפלסטיק, שהאלסטיות שלו גוברת על הקשיחות ולא מומלץ להכביד עליו במשקל רב מידי.

ייצור ואיכות הסביבה:

חומרי הגלם נבדלים זה מזה גם ביחסיהם עם הסביבה. כל שלושת החומרים דורשים עיבוד כלשהו, שיש בו פגיעה בסביבה, אך חלק מהחומרים מסבים נזק רב אף יותר. העץ מניב נזק גדול יותר ממתכת, שכן הוא מצריך כריתה של עצי יערות אשר מספקים את החמצן שאנו נושמים. הייצור של הפלסטיק יוצר נזק גדול אף יותר, כאשר גם תהליך הייצור פולט גזים מסוכנים וגם ההתכלות האיטית להחריד של החומר עשויה להסב נזק לכדור הארץ.

מחיר:

העץ והמתכת הם שניהם חומרים שצריכים לעבור דרך ארוכה כדי להיתלות על קיר הבית. גם לאחר שאוספים אותם מהטבע, הם צריכים לעבור תהליך עיבוד ארוך לייצור מדף פונקציונאלי, והחשבון המצטבר הוא גדול. מנגד, הפלסטיק הוא זול לייצור וזול לעיבוד. באופן זה מדף הפלסטיק הופך למדף עם המחיר הנוח ביותר.

אז מהו המדף הטוב ביותר עבורי?

לאחר שסקרנו את כל ההבדלים, נוכל לבחור במדף המתאים לנו ביותר. נכלול בחישובים שלנו את החלל העיצובי בו אנו רוצים לשבץ את המדף ואת הצורך שלו בהתמזגות והתאמה עם האלמנטים השונים במרחב. נשקול את הפונקציונאליות שאנו דורשים מן המדף, אילו אביזרים עליו להכיל ובאיזו תדירות הוא ידרוש ניקיון. תכלול בחישובים שלנו את התקציב שאנו מציבים עבורנו ואת הרצון שלנו לשמור על הסביבה. לבסוף, נוכל לבחור את המדף הטוב ביותר עבורנו, שיספק לנו את כל הצרכים וישתלב באופן הטוב ביותר עם ביתנו ועם שגרת חיינו.

ולסיכום, מדפי מתכת הם הבחירה המובילה למחסנים!

אם אתם מעוניינים במחסן שיחסוך לכם זמן ויגדיל את רווחי החברה – חברת אפגרייד, המתמחה בתכנון, ארגון והקמת מערכות מידוף למחסנים, היא הכתובת עבורכם.

צרו עמנו קשר עוד היום, ונשמח לתאם עמכם פגישת ייעוץ מקצועית שהיא הצעד הראשון לקראת החזרת השליטה במחסן לידיים שלכם.

מאמרים שכדאי לקרוא...