כותב המאמר: toupgradeco | תאריך פרסום: 9 במרץ 2017

במה אנו חייבים להתחשב לפני שאנו בוחרים מדפים

לפני שנפרט כיצד ניתן להתאים את המידוף לסוג ואופי החנות, חשוב להבין מדוע חשוב להשקיע במידוף מלכתחילה. ובכן, התשובה הברורה לשאלה היא כמובן בראש ובראשונה כי מידוף נכון מאפשר הצגה ברורה ונוחה של מגוון המוצרים עבור קהל הרוכשים הפוטנציאלי ולא פחות חשוב מכך מאפשר ניווט קל בין המעברים.

מעבר לכך, התחרות בשוק היום היא אדירה ולא משנה באיזה ענף מדובר, עיצוב החנות והשקעה במידוף מוכיחה את עצמה, פעם אחר פעם, כפעולה נכונה הצופה פני עתיד. כיצד? פשוט מאוד, בחירת המידוף הנכון לא מעניק רק יתרונות ויזואליים ופרזנטציה נעימה אלא גם משמש ככלי לקידום מכירות וכאמצעי פרסום המוכח כיעיל בכל הנוגע להעברת מסרים ללקוחות קיימים ולקוחות עתידיים.

יתרון נוסף לבחירת המידוף הנכון הוא כמובן חיסכון משמעותי בעלויות שכן, מדפים הם כלי יעיל למקסום שטח האחסון, מאפשרים שליפה ואספקה מהירה של מוצרים לקהל הלקוחות ומייעלים את מערך ניהול המלאי של החנות.  כלומר, בשורה התחתונה השקעה במידוף נכון בחנות/יות מוביל בסופו של יום למקסום והגדלת נפח המכירות של החנות.

חשיבות הנגישות

המדפים המתאימים ביותר לכל מחסן ומחסן יהיו כאלה שמאפשרים נגישות מקסימלית. נגישות טובה יותר למגוון הפריטים או חומרי הגלם שמועמסים על המדפים יביאו לתפעול יעיל יותר ומהיר יותר של המחסן בכללותו.

נוסף, לנגישות טובה יש משמעות במניעת תקלות שונות. בין היתר, מדובר על מניעת נזק לפריטים בעת פריקה או טעינה ולא פחות חשוב – מניעת תאונות שעלולות להביא לפגיעה בנפש או לנזק חמור לרכוש.

חשיבות השקיפות

הבחירה בסוג המדף, בגודלו, בעמידותו, ובחומר הגלם ממנו הוא עשוי, חייבת לקחת בחשבון את ממד השקיפות. במונח זה אנו מתכוונים לשיפור היכולת של העובדים לאתר ולמצוא את הפריטים הנדרשים בכל רגע נתון.

מדפים טובים יותר הם אלה שמאפשרים התמצאות טובה יותר בכלל הסחורה או חומרי הגלם המאוחסנים. שקיפות טובה תיווצר, בין היתר, באמצעות בחירה במדפים בגודל המתאם לפריטים שיונחו עליהם, ובנוסף גם באמצעות שימוש באמצעי עזר פשוטים כגון שימוש בשילוט מתאים.

חשיבות חומר הגלם

כאשר אנו מדברים על חומר גלם, בנקודה זו, אנו מתכוונים לא לחומר הגלם המאוחסן כי אם לחומר הגלם שממנו עשויים המדפים. מדפים למחסן שונים יכולים להיות עשויים מחומרים שונים – עץ, מתכת או חומרים פלסטיים יכולים כולם להרכיב מדפים לתפארת. יחד עם זאת, לכל חומר יתרונות וחסרונות משלו.

  • מדפי עץ – למשל, יהיו במקרים רבים עמידים יותר ממדפים שעשויים מחומר פלסטי, אבל הם עלולים גם להיות מועדים יותר לתהליכי בלאי. במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר על מחסן פחות מאוורר או על שימוש במדפי עץ לא איכותיים. עם זאת, מדפי עץ טובים יכולים להיות בעלי כושר העמסה גבוה.
  • מדפים פלסטיים – עמידותם של מדפים כאלה יכולה להיות בעיתית.לרוב, הם אינם מומלצים לצורך אחסון מוצרים בעלי משקל גבוה משום נטייתם להתעוות לאורך הזמן. יחד עם זאת, השימוש במדפים מסוג זה יכול להיות מוצלח כאשר יש צורך באחסון של מוצרים קטנים.
  • מדפי מתכת – מדפים כאלה יכולים להתאים לצורך העמסת משקלים גבוהים וזאת בשל עמידותם הגבוהה. חשוב לשים לב שמדובר במדפים בטיחותיים, למניעת פגיעה בעובד או ברכוש.

אם כך כיצד בוחרים את המידוף הנכון ואילו סוגים קיימים?

בחירת המידוף הנכון לחנות צריכה להיות בחירה מושכלת, כזו שמתבצעת לאחר שנערך מחקר מקיף אודות הצרכים של החנות לרבות מהו סוג ואופי המוצרים הנמכרים? האם מדובר במוצרי טקסטיל או במוצרי מזון? לאחר מכן יש לבחון איזה פלח לקוחות מתכננת החנות למשוך האם מדובר באוכלוסייה צעירה או שמא מדובר באוכלוסיית הגיל השלישי? מעבר לכך, חשוב לשאול מהו שטח האחסון של החנות? מכיוון שהחלק של המחסן יכיל את מרבית הסחורה, חשוב לבדוק האם עדיף מדפים לגובה או מדפים מודולאריים? האם יש צורך בבחירת מדפים אשר יאפשרו מעברים נוחים? וכו’.

על שאלות אלו ורבות אחרות יש להשיב בטרם הבחירה שכן לעיתים, בשל מגבלות כאלו ואחרות של שטח למשל וכו’, יהיה צורך בהזמנת מידוף המותאם למידות החנות והמחסן. מומלץ במיוחד להתייעץ עם בעלי מקצוע בטרם הבחירה והרכישה שכן למידוף הנכון בחנות יש השפעה ישירה על נגישות הלקוחות והצלחת והגדלת נפח המכירות.

סוגי המידוף הקיימים

יש לא מעט פתרונות אחסון עבור בתי עסק, אחד מהפתרונות היעילים ביותר הוא כמובן התקנת מדפים באזורי האחסון, שימו לב לסוגי המידוף הבאים:

  • מדפי “זרימה” – הכוונה היא למדפים הפועלים באמצעות עגלות או גלילים המאפשרים אחסון דינמי. מיועדים בעיקר לעבודה עם מלאי מוצרים אשר מגיע בתוך קרטונים, ארגזים וכו’. פתרון זה מייעל את זמן מציאת המוצרים וממקסם את שטח האחסנה.
  • מדפים מודולריים – המדובר במדפים העשויים מקורות ומסגרות לעיתים מחוררות (אם נדרש מטעמי בטיחות) המיועדים לשאת מלאי במשקלים קלים יחסית, היתרון האדיר מדפים מודולריים אלו שניתן לשנות בנקל את מיקומם וייעודם והגישה אליהם היא נוחה במיוחד.
  • מדפי משטחים –  המדובר בפתרון אחסון עבור  מלאי המוצרים ו/או החומרים של בית העסק בעלי משקלים כבדים. מדפי המשטחים מאפשרים גישה נוחה למלגזות ושאר פתרונות שינוע מהמחסן אל הלקוח.
  • מידוף ממוחשב – ישנם מדפים אוטומטיים אשר פועלים באמצעות רובוט המאפשר אחסון ושליפה של מוצרים מהמלאי באמצעות אמצעים מכניים כגון שילוט, עגורן ועוד.
  • מידוף מתכתי – המידוף המתכתי מותאם בעיקר למלאי של טקסטיל ו/או שאר פריטים קלים שכן מדובר במערכות מידוף אסתטיות ואיכותיות המיועדות לאחסון של עומסים קלים (יחסית).

יש עוד לא מעט סוגי מידוף ופתרונות אחסון, חשוב במיוחד לקבל ייעוץ מקיף מבעלי מקצוע על מנת למקסם את שטח האחסון.

כך תדעו אילו מדפים לבחור

הגדירו את אופי העבודה שלכם

לפני שאתם מתאימים את פתרונות המידוף השונים לעסק שלכם, חשוב שתגדירו תחילה מהו אופי העבודה שלכם, ובכלל מהם הצרכים הקיימים. צרכיו של משרד שונים מצרכיה של חנות, המציעה מוצרים למכירה וזקוקה למדפים לתצוגה. צרכיו של מפעל תעשייתי גדול שונים מצרכיה של חנות לממכר מוצרי מזון או אפילו חנות לממכר נעליים או בגדים.

ולכן, חשוב שתגדירו תחילה לשם מה אתם זקוקים למדפים, מה אתם רוצים להניח עליהם וגם היכן אתם מעוניינים למקמם. נקודות אלו תעזורנה לכם לאתר את פתרונות המידוף המתאימים, שיוכלו לסייע להתנהלותו של העסק שלכם באופן הטוב ביותר.

אילו סוג של מוצרים אתם מעוניינים להניח על המדפים

אפשר למצוא כיום מבחר של פתרונות מידוף מסוגים שונים, המציעים מענה לצרכים שונים. כשאתם בוחרים את המדפים לעסק שלכם, בין אם לחנות, למשרד או למחסן של המפעל, התייחסו אל סוג המוצרים או הפריטים שאותם אתם מעוניינים להניח על המדף.

ישנם מדפים מיוחדים, המתאימים למפעלים ובעיקר לפריטים כבדים במיוחד. ישנם מדפים למשרד המתאימים למחסנים של משרדים קטנים או חנויות וכמובן ישנם גם אלה המתאימים לתצוגה של מוצרים. חשוב לבחור את המדף, המספק מענה ישיר ונכון לסוג המוצר המונח עליו כדי ליהנות מיתרונותיו הרבים.

וודאו שניתן לזהות את המוצר או הפריט בקלות כשהוא עומד על המדף

בין אם מדובר במדף לתצוגה בחנות או מדף המיועד למחסן של המפעל או העסק, חשוב לוודא שמדובר במדף ברוחב המתאים, המאפשר זיהוי מהיר של המוצר או הפריט ושליפתו בקלות. מוצרים רחבים או עמוקים מדי, אינם בהכרח מאפשרים זאת ולכן לא יתאימו לכל מקום. אם חשוב לכם לאתר בקלות רבה מאד אל המוצר, חפשו מדף שיאפשר זאת.

בדקו את האוורור במחסן ובחרו מדפים בהתאם

פתרונות המידוף המוצעים לנו כיום עשויים מחומרים שונים. ישנם מדפים העשויים מאלומיניום, אחרים מגבס וישנם גם כאל מעץ. אם למשל אתם מעוניינים לשלב מדפים מעץ, אולם מדובר במקום לח מאד ופחות מאוורר, מומלץ לכם לחשוב על אפשרות אחרת.

מדפים מעץ אינם מתאימים למקומות לחים ויכולים לפתח עובש וגם פטריות. אם מדובר במקום חם מאד, מדפים מפלסטיק פחות יתאימו, שכן עשויים להתכווץ ולשנות את צורתם בעקבות הטמפרטורות הגבוהות. ולכן, וודאו שאתם רוכשים מדפים, המתאימים באופן המרבי אל תנאי המקום.

בחנו סוגים שונים של מדפים

העובדה שקיימים סוגים שונים של פתרונות מידוף, מקלה על הבחירה באופן משמעותי ומאפשרת לכל אחד לאתר את הפתרון המתאים לו ביותר. ולכן, חשוב לבחון כמה סוגים של מדפים, כמה חומרים שונים וגם כאלה המוצעים על ידי חברות שונות. בדרך זו תחשפו לפתרונות רבים, ותוכלו לאתר את המוצר המתאים לכם ביותר.

מאמרים שכדאי לקרוא...