כותב המאמר: toupgradeco | תאריך פרסום: 10 ביולי 2022

ייעוץ לוגיסטי

במציאות עסקית לא פשוטה שבה עלינו לשים דגש על יעילות, חיסכון וארגון – רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם תהליכי עבודה לא מסודרים מספיק או לוגיסטיקה לא מיטבית. אולי עסקים אחרים יכולים להתמודד עם חוסר ארגון זה, אבל עבור עסקים עם נגיעה לניהול מלאי ומחסנים – זו מכה קשה מנשוא.

כאן נכנס לתמונה עולם הייעוץ הלוגיסטי. אלו הם שירותים שנועדו לאפשר לעסקים לייעל ולשפר את אופן ההתנהלות הלוגיסטית השוטפת שלהם. במסגרת ייעוץ לוגיסטי, איש מקצוע המתמחה בניהול לוגיסטי בעסקים מורכבים יעניק לעסק שלנו ייעוץ ממוקד בשיפור התהליכים הקיימים.

יועץ לוגיסטי מתמקד בהיבטי ניהול מלאי המחסן, שימוש נכון בחלל האחסון, הפעלה של מערכות איתור מוצר, שיטות שינוע ואספקה, הסכמים וחוזים, מדדי ביצוע, סיווג מלאי, ניהול מכרזים בכל הקשור לקליטת מוצרים, אחסון או שילוח – וכן ניהול של שרשרת אספקה קבועה בעסק שתדאג שכל מוצר או פריט סחורה יקבלו טיפול לוגיסטי מיטבי מ-א’ ועד ת’.

השלב הראשון בכל תהליך ייעוץ לוגיסטי הוא אפיון ובחינה של אופן ההתנהלות הנכון בעסק. בצורה זו יוכל היועץ הלוגיסטי לזהות את דפוסי העבודה הקבועים שלנו בעסק, לאתר את נקודות הכשל ואת המקומות שבהם ניתן לשפר את העבודה. לאחר מכן ינסח היעוץ אוסף נרחב של המלצות, דרכי פעולה חלופיות, תכניות פעולה וכן סטנדרטים חדשים לעסק. ניסוח המלצות אלו ייעשה תוך תקשורת מעמיקה עם צוות העסק ולמידה של יכולות ומגבלות הצוות הקיים.

למי מתאים ייעוץ לוגיסטי? ככלל אצבע, ייעוץ לוגיסטי עשוי לסייע לכל עסק שעוסק בייצור, ייבוא או אחסון של מוצרים – ומרגיש כי ביכולתו לשפר את התהליכים הלוגיסטיים הארגוניים שלו. לעיתים קרובות, ייעוץ לוגיסטי יתאים לעסקים שנמצאים בעיצומו של תהליך צמיחה מהיר – מעבר ממלאי מוצרים קטן יחסית למלאי מוצרים רחב בהרבה. בסיטואציות כאלו ישנו אינטרס עליון מצד העסק לשפר את תהליכי הלוגיסטיקה – כדי לתת מענה לצרכי העסק החדשים.

לסיכום, לייעוץ לוגיסטי יש חשיבות עילאית לעסקים רבים. היבטים של לוגיסטיקה וניהול מלאי ומחסן אומנם נחשבים “אפורים” יחסית, אך ביכולתם להשפיע בצורה דרמטית על אופן תפקוד העסק ברמה היומיומית – וכתוצאה מכך גם שרידות העסק ועל שורת הרווח הסופית. ניהול יעיל של המערך הלוגיסטי, בכל הקשור לניהול המלאי, ההתנהלות מול ספקים וענייני השילוח והשינוע, הוא בעל פוטנציאל ניכר לשפר את מדדי היעילות והחיסכון במשאבים ובזמן של הארגון. ייעוץ לוגיסטי מוצלח יכול להיות המפתח לייעול של ניהול העסק שלנו.

מאמרים שכדאי לקרוא...