כותב המאמר: toupgradeco | תאריך פרסום: 19 באוגוסט 2021

סגרתם חוזה שכירות, הדפסתם שלט מהודר – ואתם כמעט מוכנים להשיק את החנות החדשה שלכם. הדבר האחרון שנשאר לכם לבחור זה את המדפים לחנות. מה שנראה ממבט ראשון כמו שלב פשוט יחסית – מורכב בעצם מכמה שיקולים חשובים שעליהם אסור להתפשר. אחרי הכל, עם כל הכבוד לדלפק ולקופה הרושמת – המדפים שבהם נבחר יצטרכו לשאת ברוב “כובד המשקל” של העבודה, תרתי משמע.

מה חשוב לבדוק לפני בחירת המדפים?

הדבר הראשון שעלינו למפות לפני שנבחר במערכת המדפים הוא את צורכי העסק שלנו: כמה מקום אחסון אנחנו צריכים? אילו מוצרים יונחו על המדפים? באיזה כובד משקל המדפים יצטרכו לתמוך? שיקולים בסיסיים אלו מתחשבים גם בתכנון שאר חלקי החנות שלנו: כמה שטח נוכל להקדיש לאזורי האחסון?

חשוב לקחת בחשבון גם את תחלופת המוצרים על המדפים. בחנות מכולת יש מן הסתם תחלופת מוצרים גבוהה, ולכן צריך להשאיר את המדפים בגובה נמוך – כדי שכל המוצרים יהיו בהישג יד הלקוחות. חנויות אחרות, כמו למשל חנויות מחשבים, יכולות לבנות עד התקרה ולהשתמש במידת הצורך בסולם בגלל תחלופה נמוכה. הרי בממוצע עגבניות נחטפות מהר יותר מעכברי חשמל.

שיקול מהותי נוסף הוא עיצוב המדפים. ההבדל בין מדפים לחנות לבין מדפים למחסן הוא הצורך להקפיד על עיצוב ועל נראות – שיתכתב עם הקו העיצובי של החנות וישמור על החזות האסתטית של שאר החלל. עלינו לחשוב גם על קהל היעד: איך אנחנו רוצים להשפיע על לקוחותינו? חנות שמוכרת שעוני יוקרה לא תרצה להניח את מוצריה על מדפים זולים ומתפרקים. מנגד, לחנות מכולת לא מומלץ לשמור מלפפונים על מדפים יוקרתיים ומצופי זהב.

בחירת מדפים לחנות

5 שלבים בדרך למדפים המושלמים

1. בדיקה מקדימה: כאמור, בחירת המדפים שלנו מתחילה מתכנון שלוקח בחשבון את כל השיקולים השונים שלנו.

2. בחירת מיקום המדפים: בהתאם לחלל החנות ולנפח האחסון הדרוש לנו.

3. בחירת סוג המדפים: חשוב לבחור חומר גלם איכותי, שכן שימוש בחומרים זולים יוכיח את עצמו רק בזמן הקצר מאוד. ברגע שהמדפים יתחילו להתפרק ניאלץ להוציא סכומי כסף נוספים וכל החיסכון שלנו יילך לפח. בנוסף, בחירת מדפים איכותיים חשובה גם מטעמים של בטיחות.

4. מודולריות: כבר עם בחירת מיקום וסוג המדפים עלינו לחשוב על שיקולים של מודולריות. האם אנחנו רוצים שהחנות שלנו תתפתח בעתיד? אם כן, מומלץ לתכנן את המדפים בצורה שתשאיר לנו מקום לגדול.

5. התקנה: חובה להקפיד על התקנה איכותית באמצעות מתקינים מקצועיים. התקנה חובבנית עלולה לסכן את קהל הלקוחות שלנו וליצור מצב שבו המדפים יקרסו או יתמוטטו.

סיכום

בחירת מדפים תעשייתיים לא אמורה להיות מסובכת יותר מדי – אבל אסור להקל בה ראש. באמצעות תכנון מקדים שמתייחס לכל השיקולים מראש, ניתן לבחור מדפים איכותיים ולחסוך כסף בטווח הקצר והארוך – תוך כדי שאנו משאירים לעסק שלנו מרחב לצמוח ולהתפתח.

מאמרים שכדאי לקרוא...