שאלות נפוצות
ש: מה היתרון הטמון בבחירה בצוות חיצוני עבור ביצוע ספירת המלאי?
ת: האובייקטיביות. לצוות חיצוני יש אובייקטיביות מושלמת משום שהוא אינו מעורב בעבודה השוטפת ולכן הוא נטול אינטרסים. באופן זה אתם יכולים לדעת שתקבלו את התוצאות האיכותיות ביותר ואת הנתונים האמינים ביותר.
ש: מדוע כל כך חשוב לשלב טכנולוגיה מתקדמת בספירת המלאי?
ת: כדי להתממשק באופן איכותי עם מערכת המחסן הקיימת ולמנוע כל זליגה של מידע. בנוסף, מערכות ממוחשבות מונעות טעויות אנושיות של ספירה כפולה עקב עייפות או חוסר השגחה ומעניקות לכם את המידע הטוב ביותר בכל פעם מחדש.
ש: מדוע חשוב להשתמש בכוח אדם מקצועי ולא בעובדים זמניים?
ת: כוח אדם מקצועי חוסך לכם זמן וכסף. עובדים זמניים אינם מכירים את הליך ספירת המלאי ולכן יש צורך בבזבוז זמן יקר כדי להכשיר אותם. בנוסף, גם לאחר ההכשרה הם אינם מפיקים את אותה התוצרת כמו עובדים מקצועיים בעלי רקע בתחום הלוגיסטיקה.
איך זה עובד?
להתכונן מראש
השלב הראשון בתהליך ספירת המלאי הוא הכנה של הכלים הטכניים המתאימים וניהול כוח האדם. משום שספירת המלאי נחשבת להליך מורכב, יש להתכונן מראש ולהצטייד בכוח האדם הטוב ביותר ובמכשירים הטכנולוגים הטובים ביותר. מומלץ לבחור באסטרטגיה אשר מתאימה לגודלו של המחסן, לצוות העובדים שיעמוד לרשותכם בתאריך שנקבע ולרמה המקצועית שלהם.
בניית לוח זמנים
בניית לוח זמנים היא הצעד השני אשר נכלל בתהליך ספירת המלאי משום שהוא מאפשר לכם לעמוד ביעדים מוגדרים מראש. למרות שזוהי עבודה קשה ומתישה, ישנה חובה להיערך לספירת המלאי ולתחום אותה בפרק זמן על מנת למנוע חריגות אשר עלולות לעלות בשעות נוספות ובאי יכולתו של המחסן להיות חלק משמעותי בתהליך השיווק היום יומי.
ריכוז במקום אחד
כדי למנוע טעויות יש לקחת בחשבון את המלאי אשר אינו נמצא באופן מוחשי בסניף אך הוא חלק רלוונטי לעניין המלאי הכללי. יש לתת את הדעת על מחלקות שונות בארגון, תוצרים שאולי נשארו במחסנים או בחנויות, פריטים שהוחזרו אך עדיין נמצאים במשאית הארגון וכדומה.
החלק האופרטיבי
ספירת המלאי על ידי צוות העובדים, רישום מיידי של כל פריט שנספר וקטלוגו באופן איכותי למאגר הנתונים של הארגון. בעזרת שימוש בברקודים אלחוטיים ומסופונים בסנכרון גבוה תוכלו לאמת כל פריט וכל מוצר אשר קיים במחסן ולעבור על כל השרשרת הלוגיסטית בלי לפספס אף לא פריט אחד.
החזרת הטובים למקומם
במהלך הספירה יש צורך להזיז את הפריטים עקב אחסון לקוי או משטח עבודה בעייתי ולכן חלק זה קריטי להמשך הפעילות של המחסן. בחלק זה אנו מחזירים את הפריטים שנספרו כבר למדפים ולמיכלים המתאימים באופן אשר יעזור לנו לגשת עליהם באופן קל ופשוט בתהליך העבודה הכללי.
ביצוע חישובים והסקת מסקנות
חלק זה אנליטי יותר משאר החלקים ומאפשר לנו לנתח באופן מדוקדק את תכולת המחסן שלכם. בחלק זה נשווה את תכולת המחסן למכירות ולרכישות אשר התבצעו במהלך השנה ונבדוק סטיות מהתקן, שינויים אפשריים וביקורת אמיתית על תפקוד המחסן.