שאלות נפוצות
ש: מדוע חשוב להשתמש במדבקות בר קוד?
ת: משום שבאופן זה אנו מאפשרים הטמעה קלה של הסחורה הקיימת במערכת המחשב ויוצרים מספור עולה של הפריטים כדי לזהות אותם בקלות.
ש: כיצד ניהול נכון של המלאי יכול לחסוך לעסק שלכם זמן וכסף?
ת: ניהול נכון של המלאי הוא המפתח לחיסכון בעלויות האחסון, הרכש והתובלה של הארגון והוא מאפשר לבעלי התפקידים הראשיים לקבל מידע אמין בזמן אמת אודות הצרכים האמיתיים של הארגון
ש: האם קיימת אסטרטגיית אחסון וניהול מלאי שונה לכל ארגון?
ת: בוודאי. אסטרטגיית האחסון וניהול המלאי נקבעת לפי גודל הארגון, מידת הכשרתם של עובדי המחסן, שטח המחסן ואספקטים לוגיסטיים אשר ייחודיים לכל חברה.
איך עושים את זה נכון
מסדרים את המוצרים על פי מספרם הקטלוגי
אחד הדגשים החשובים ביותר שאנו מספקים בטיפול במחסן חדש הוא סידור הפריטים לפי מספרם הקטלוגי.
ישנה חשיבות עליונה לסידור על פי מספר רץ כדי לוודא שאכן כל הפריטים במקומם וקל לנו להגיע אליהם. טכניקה אחרת היא סידור לפי קבוצות.
באופן זה אנו יכולים להבדיל בקלות בין קבוצות שונות של פריטים ולבצע תפעול יעיל של המחסן
משלבים את המחשב בתהליך
בשלב השני אנו מנצלים את יכולות המחשוב של הארגון לטובת צרכי המחסן.
זהו החלק הבסיסי והחשוב ביותר בכל הנוגע לאינטגרציה בין הפריטים השונים ובעזרתו אנו יוצרים מלאי מינימום ומלאי מקסימום.
באופן זה אנו יכולים לדעת בדיוק באילו רגעים יש חשיבות עליונה להזמנה של סחורה חדשה ומאידך באיזה זמן רצוי להפסיק את פעילות הרכש.
מאחסנים כל פריט בנפרד
בשלב האחסון מחדש אנו מספקים כלים מעשיים לאיתור המלאי בקלות ביום שאחרי.
כאשר אנו מבצעים את האחסנה בפועל, אנו דואגים לאחסן כל פריט בנפרד ולא ליצור קבוצה של פריטים בעלי ערך זהה.
יש להשתמש בברקודים על מנת לייעל את התהליך וליצור סינרגיה עם המערכת הממוחשבת אשר קיימת במחסן.
משאירים מקום לסחורה עתידית
כאשר אנו עובדים עם מחסנים אשר מורכבים ממספר רב של מדפים אנו משתדלים לא למלא אותם עד הסוף וליצור רווח בסופו של כל מדף על מנת לאפשר קבלה של סחורה חדשה – הן ברמת כמות הפריטים והן ברמת סוג הפריטים.
סדר וניקיון
סדר וניקיון הם תהליכים היחידים שנמצאים בתחילת כל תהליך סידור המחסן ובסוף כל תהליך האחסון.
יצירה של סביבת עבודה הולמת מתחילה ומסתיימת בהסרת כל מכשול אשר עלול להפחית מרמת הפרודוקטיביות של צוות המחסן ולפגוע בסביבת העבודה התקינה.