5 תוכנות חינמיות לניהול המלאי במחסן

ניהול מלאי יעיל יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון - אובדן העסקה לחברה מתחרה או מכירה מוצלחת ללקוח מוביל - הרי איך תוכל למכור את המוצר שלך אם אתה לא מוצא אותו במחסן?
אם אתם עדיין מנהלים את המלאי במחסן במחברת ועיפרון הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.

בעבר, תוכנות לניהול מלאי נחשבו למותרות ודרשו הוצאה כספית נכבדת אולם היום – כאשר אפליקציות חדשות צצות מדי חודש – ישנן שלל תוכנות ניהול מלאי חופשיות ופתוחות לקהל הרחב שנועדו לייעל את הלוגיסטיקה בכל מחסן.

אמנם מרבית התוכנות הלוגיסטיות הן בתשלום אך אין סיבה לשבור את הקופה בשביל לנהל את המחסן שלכם באופן מוצלח – הנה חמש תוכנות חינמיות לניהול מלאי שמתאימות במיוחד לעסקים קטנים.

 

הנה חמשת התוכנות המומלצות שבדקנו

 

1. ABC Inventory

זוהי תוכנה פרי פיתוחה של חברת Almyta Control System, בנויה באופן פשוט וקל להבנה הנועדה במיוחד לעסקים קטנים עד בינוניים.

הגרסה החינמית של התוכנות פותחת בפני הלקוח כמעט את כל האפשרויות – למעט תמיכה טכנית וסינכרון בין עמדות עבודה (מחשבים) שונות –  של הגרסה המלאה אשר בתשלום.

התוכנה כוללת מאפיינים לוגיסטיים החשובים לכל עסק ועוזרת לכם לנהל מכירות, שינויים במלאי ובמחסנים, פרטי משלוח וייצוא\ייבוא וניהול חשבונות וחשבוניות.

התוכנה החינמית פשוטה, בסיסית ונוחה לשימוש ואינה כוללת מאפיינים ופונקציות מתקדמות או עיצוב חדשני ומלהיב, היא פשוט מאוד הבסיס של תוכנות ניהול מלאי.

הורדה כאן

 

2. Delivrd

זוהי תוכנה מבוססת ענן לניהול מלאי ומכירות בעלת שתי גרסאות: גרסה חינמית בסיסית וגרסה בתשלום בעלת אפשרויות נרחבות יותר.

אחסון המידע בענן ויכולת השיתוף בין מכשירים שונים ומספר עמדות הוא נוח ויעיל ומעניק לתוכנה זו את היתרון המשמעותי ביותר.

לעומת זאת החסרון הוא שהגרסה החינמית מאפשרת רק יעד אחסון אחד ועד 25 מוצרים שונים במלאי.

לעסקים קטנים בעלי מיקוד מצומצם ומספר מוצרים מוגבל – פתרון מעולה לחברות קטנות וממוקדות המציעות מוצרים לשימוש ייעודי.

התוכנה עוזרת לכם  לנהל את המחסן שלכם וגם את המכירות, רווח והפסד, הוצאות ואפילו כוללת סריקת ברקוד.

מלבד אחסון מידע נוח בענן, החיבור לרשת מאפשר גישה גם לתוכנות קנייה מרושתות כמו Shopify ו – WooCommerce.

הורדה כאן

 

3. inFlow

עם למעלה מ -750,000 משתמשים וניסיון של יותר מעשר שנים חברה זו צומחת ומתפתחת מדי שנה.

התוכנה שלה מציעה פתרונות לניהול מידע לוגיסטי לעסקים קטנים עד בינוניים וכוללת מידע על מסחר בבורסה.

היתרון – לגרסה החינמית אין תוקף, אם אתם מעוניינים לעבור לגרסה המלאה תוכלו לעשות זאת באמצעות תשלום חד-פעמי, בניגוד לחברות אחרות המציעות תשלום חודשי.

החסרון – הגרסה החינמית מוגבלת למאה מוצרים ולקוחות שונים וכן מבחינת אפשרויות מקדמות ומידע על שוק ההון.

התוכנה כוללת סריקת ברקוד, שיטות ניהול חשבונות שונים, גיבוי אוטומטי בענן, שימוש במחשב ובסמארטפון ועוד.

הורדה כאן

 

4. Odoo

תוכנה מעולה עם אפשרויות מתקדמות, יכולת שליטה וניהול פיננסים, כמויות, יעדי משלוח, מכירות, רווחים ועוד אפשרויות ניהול ופונקציות נוחות לשימוש, הכל מסודר באופן מאורגן ונוח לשימוש.

את התוכנה קל לקרוא ולהבין והיא מאוד נגישה למשתמש.

לתוכנה שני חסרונות: האחד, הגרסה החינמית מוגבלת לשני משתמשים בלבד (עם יכולת שיתוף מידע) אולם בגרסה המלאה אין הגבלה למספר המשתמשים בתנאי שיש ספונסר עיקרי (כלומר מנהל אשר משלם את עלויות השימוש עבור כולם).

השני הוא במודל העסקי עליו בנויה התוכנה – ERP – אשר נועד לשימוש על ידי רשתות ועסקים גדולים.

למרות חסרון זה ישנה אפשרות להורדת אפליקציה המתווספת לתוכנה ועושה אותה נגישה גם לעסקים קטנים.

היתרון בשימוש במודל ERP הוא סינכרון המידע בין הענפים השונים בחברה – חשבונות, מכירות, מלאי – באופן שוטף ואוטומטי ומעניק מידע בזמן אמת על מסחר בשוק ההון.

הורדה כאן

 

5. RightControl Lite

זוהי הגרסה החינמית של התוכנה המלאה של חברת RightControl, וכשמה כן היא – קלה יותר מהגרסה המלאה.

גרסת הלייט לא כוללת את מירב האפשרויות ומוגבלת לעשר שורות מוצר אבל היא פתרון מעולה עבור עסקים קטנים שמוצריהם מוגבלים.

יחד עם זאת התוכנה כוללת מאפייני ניהול חשבונות הכוללים הנפקת חשבוניות וניהול מכירות העושים את השימוש נוח עבור עסק קטן.

התכונה האהובה עלינו בתוכנה זו היא ההתראה האוטומטית על מלאי נמוך המזכירה לכם להזמין את המוצרים החסרים.

אם אהבתם את התוכנה והעסק גדל ועשר שורות מוצר אינן מספיקות תוכלו לשדרג לאחת הגרסאות המלאות בהתאם לגודל העסק והתקציב.

הורדה כאן

 

לסיכום

ההבדלים בין התוכנות השונות שציינו הם קטנים, רבים מכם ימצאו את התוכנה האהובה עליהם בזכות הממשק הנוח, העיצוב הנעים לעין או עלות השימוש העונה לתקציב שיש לכם.

לכל אחת מהתוכנות יתרונות וחסרונות משמעותיים אך אלו הם, לפי דעתנו, האפשרויות הטובות והמוצלחות ביותר שתוכלו למצוא.

נציין כי מבחינת עסקים גדולים יותר Odoo תהיה התוכנה המועדפת בזכות השימוש במודל ERP וההתאמה לחברות גדולות, לחברה יש את הרקע והמוניטין המובילים בתחום, אולם מחיריהם הנמוכים של המתחרות מעניקה לעסקים הקטנים פתרונות מעולים ונגישים לניהול מלאי יעיל.

אל תתנו למוצרים שלכם ליפול בין הכסאות, תוכנות לניהול מלאי הן בין החשובות ביותר לעסקים – במיוחד לעסקים קטנים עד בינוניים וסטארט-אפים.

בחזרה למגזין